20.1.06

Nii vahva!


Arvestades, et mul polnud korralikult netti ja Pealtnägijat ka siin ei näe, siis on täiesti arusaadav, et Eestit tabanud suurest skandaalist kuulsin eile alles Brüsseli lennujaamas, kus üks Brüsselis paiknev euroametnik oma ämma oodates mulle lühikokkuvõtte tegi. Päris naljakas kui aus olla... Kaugelt tundub see ERITI naljakas.

Koju jõudes süvenesin teemasse, aga mitte liiga sügavalt. Ikka pealiskaudselt nagu kõik seda teevad. Tänagi olen veel Kahvli ja muid lõike vaadanud. Teate, vabandage, aga see on absurd! Ma peaks olema rõõmus, sest Arnold Rüütel pole mu lemmikpoliitik. Minu jaoks ta ei ole kunagi sümpaatne olnud ning ausalt öeldes ei huvita mind ka ta eraelu.

Ma saan aru, et kole, pissiti katuselt ja löödi laua peal tantsu. Esiteks... njah... alkoholi mõjul on kõik mehed tegijad ja kõik naised ilusad, seega katuse asemel oli ilmselt esimene korrus ja pissimise asemel trepil istumine, näiteks. Okei, oletame, et pissiti katusel. See oleks nõme. Nad ei oleks pidanud katusele jõudmagi, nõustun, kuid pigem ei ole seal küsimus enam Arnold Rüütlis, vaid selles et noorus on hukas ja ei austa Eesti riiki. Vot.

Muidugi on kahetsusväärne, et lihtsalt ühte uksekoodi teades saab vabalt Kadrioru lossi. Väga kahetsusväärne.

AGA kes teist ei ole mitte kunagi käinud kellegi juures kodus peol, kui vanemad/vanavanemad on ära? Mina küll olen.
Kes teist on alaealisena alkoholi tarbinud? Mina küll olen.
Kes teist on sellist pidu pidanud? Mina pole, vanemad olid tavaliselt kodus.
Narkot ma tarbinud ei ole, aga kui mina olin 16, siis see polnud nii popp. Selle üle on mul hea meel. Jah, need noored olid alates 13. eluaastast, kuid maailm on vahepeal edasi liikunud ja see oli ju ammu teada, et selles vanuses noored pidutsevad ja seksivad. (Ja see on ka põhjus, miks minu tulevased lapsed ei saa kodust välja enne kui nad on 21, mitte et see oleks parim lahendus).

Kas ma kuulen kusagilt: need tüdrukud peavad teadma, et nad on presidendi lapselapsed ja vastavalt ka käituma? Nüüd kujutage ette, et te olete 13 ja keegi ütleb teile, et sa ei tohi teha seda, teist ja kolmandat, sest sa oled selle või selle laps. 13 on teismeline. Teismelised mässavad. Teismelised ei käitu nii nagu nad peaks käituma. See on elu.

Jaa, president on rääkinud koduväärtustest jms, aga ausalt öeldes, väga paljude vanemate jõud ei käi oma teismelistest poegadest/tütardest üle. Ja vahet pole, kes on nende vanemad/vanavanemad. See, et meie olime teismelistena normaalsed (mitte alatija mitte kõik), ei muuda fakti, et teismelised on saatanast :P

Muud aspektid:
riigisaladus: no ma ei tea, aga kui riigisaladusi hoitakse umbes lauasahtlis, siis ei ole see mingi saladus. Kui keegi vajab riigisaladust, siis ta saab selle muul viisil, kui kusagilt peolt.

riigi maine välismaal: hallooooo???!!! Millest siin räägitakse? Enamik inimesi maailmas ei tea, et Eesti eksisteerib. Neist, kes teavad, et eksisterib, enamus arvab, et Eesti asub Aafrikas või Lähis-Idas. Ja mitte kedagi ei huvita, mida teevad mingi suvalise riigi (vabandust, aga maailmamastaabis) tundmatu presidendi tütretütred presidendi lossis. Kui nad pole G. Bushi või kuninganna Elizabeth II lapselapsed, ei huvitagi. Okei, me naabrid meid teavad ja võib-olla ilmus lehes mõni nupp, aga usun, et soomlased on praegu pigem orienteeritud sellele, kellest saab nende järgmine president, mitte sellele, mida teeb Eesti president.

presidendi institutsiooni rüvetamine: pigem Kadrioru lossi kui eestlastele Presidendi institutsiooni sümboli rüvetamine.

Mõnus suutäis meediale. Võib-olla ma arvaks teisiti, aga distansilt tundub see lihtsalt hale. Aga lõpuks ometi on meil päris oma korralik skandaal.

P.S. Presidendi Kantselei suhtekorralduse tegutsemine on aga alla igasugust arvestust.

Ja Martinist on mul kahju, et julgestuspolitsei sattus tule alla just siis, kui tema on veel nö roheline. Samas, praktikas õpib kõige paremini :)

Kommentaare ei ole: