25.1.06

Imedemaa ÕIS


Usun, et kui õpite TÜs, siis olete isegi külastanud imedemaad ÕIS. Kohta, kus võib veeta tunde ja leida palju informatsiooni, kuid mitte alati vajalikku informatsiooni. Seda pole tihtilugu ette nähtud või kui ongi, siis peab kõvasti otsima. Ikka hingega.

Ma ei hakka rääkima sellest, et õppejõud ei viitsi oma materjalide esitlemiseks ÕISi kasutada ja eelistavad mingeid muid kodulehekülgi. Aga kogu 3+2 süsteem, igal aastal uuesti ilmuvad õppekavad ning ÕIS kokku ei sobi. Olles täna püüdnud end veenda, et mul on võimalik võtta oma õppekavas ette nähtud aineid, sain lõpuks teada, et poolt minu ühest erialamoodulist enam ei õpetata. Svjo, auf wiedersehen. Sinna läks minu plaan saada teadmisi erinevatest suhtekorralduse valdkondadest. Aga ÕIS on selline korralik, loeb täpselt, mida sa võtad ja ei võta.

Miks oh miks peavad eksisteerima moodulid? Por que ma ei või niisama targaks saada, ilma selgeks tegemata reegleid jälgimata (uue õppekava järgi tuleks valikaineid võtta ka blokkide kaupa! No mismõttes?). Ja nagu ma olen aru saanud, siis ei saa keegi päris täpselt veel aru, kuidas need moodulid käima peaksid. Aga kõrghariduse tase on meil kõrge. Jee rait!

Kogu see õppekavades ja ÕISis tuhlamine viis ajuseisundi täiesti uuele segaduse tasemele. Isegi hea muusika ei aidanud selle raviks. Läksin ja kuulasin tv.ee-st Meie Mehe "Jõulud segi". Aitas. Esimest (ja loodetavasti ka viimast) korda elus oli Meie Mehest kasu. Ajuvabadusele saab vastu ainult ajuvabadusega.

Kommentaare ei ole: