25.4.07

Korralikuks hakkamise strateegia

Mõned teist on juba kuulnud, et otsustasin hakata korralikuks. Idee sain otseloomulikult oma suurpuhastusel. Pärast seda mõtlesin, et võiksin korralikkust rakendada terves elukorralduses. Samas tekkis mul probleeme määratlemisega, mis on korralik...

Ma ise arvan, et korralikkuse alla kuuluvad kindlasti:
- korras ja puhas tuba;
- riiete toolile mittekuhjamine;
- nõude pesemine kohe pärast söömist;
- pesu ülesriputamine kohe kui ta saab puhtaks ja ärakorjamine kohe kui ta on kuiv;
- viks ja viisakas välja nägemine (sh kõrged kontsad naisterahva puhul);
- kodutööde esitamine selleks ettenähtud tähtajal;
- tööasjade valmissaamine selleks ettenähtud ajal;

Seega tundub, et korralikud inimesed peavad olema ka "kohe" inimesed. Ja ma pole kunagi eriline "kohe"-inimene olnud.

Teine nädal jookseb. Kõigil on õigus käia mu strateegiat kontrollimas, sadades suvalisel ajal mu tuppa sisse... Samas võivad meie definitsoonid sõna "korras" kohta olla erinevad. Proovin end distsiplineerida.

Senised kogemused:

- toa korrashoidmine ei olegi nii raske, kui ma arvasin, lihtsalt peab sel hetkel kui tahad midagi lohakile jätma endale meelde tuletama, et EI, täpselt 5 sekundiga suudad sa selle õigesse kohta panna või et rahakotist välja võetud tšekk võib ka otse prügikasti minna, sest tegelikult sa ju ei tee sellega midagi (va garantii puhul);
- ema ütles, et paberid on küll korras;
- venna tüdruk, kes mu koristamise ajal pidi peaaegu minestama ukse peal, tunnistas ka, et tõepoolest on korras, et ta vist polegi varem näinud, et nii korras oleks olnud (no ei ole jah :P);
- nõude kohe ärapesemine: täpselt sama asi. Kui kaua võtab aega ühe poti/panni ja taldriku pesemine. Okei, on tass, lõikelaud ja nuga ka. Palju võtab? Minuti? Maksimaalselt. Aga ütleme, et ma ei pese seda ära. Siis järgmine kord ka ei pese, muudkui panen kraanikaussi, kuni kraanikauss saab täis ja sinna enam ei mahu. Siis peaks nagu ära pesema, aga kõik on ära kuivanud, võib juhtuda, et kahvel on jäänud taldriku külge kinni. Üsna rõve. Nüüd võtab nõudepesu juba palju rohkem aega, sest peab leotama. Täna jälle oli hetk, kui viisin kahvli ja taldriku kööki ning panin kraanikaussi, mõte oli nad sinna jätta, aga siis tuli mulle meelde, et ma olen korralik ja peaksin need kohe ära pesema. Läks 6 sekundit;
- kodutööde esitamine: esitasin ühe kodutöö tagantjärgi (jätsin selle tegemata enne korralikuks hakkamist), teised kaks sain õigeks ajaks valmis ning üks veel tagantjärgi töö on esitamata (seadsin isiklikuks tähtajaks homme, pole veel alustanud, aga arvestades, et ma olen korralik, siis pean selle ikka ära tegema). Üks töö on pühapäevaks, selle teen ka ära. Ja kavatsen olla ettenägelik ja asju ette teha. Vähemalt ühe. See on eesmärk. Sest korralik inimene teeb ka asju ette;
- tööasjade esitamine: esitasin ära, õigel ajal;
- lubaduste pidamine: lõpuks tegin ära, mis lubasin. Sellega ka tuleb vaeva näha, et saaks kiiremini tehtud.

Lisaks sellele peaksin ma ära koristama oma riidekapi ning ülearused riideesemed ära viskama. Veel ei suuda. Mul oli pabereidki raske ära visata, mis neist riietest veel rääkida;
- viks ja viisakas riietumine: siia hulka peaks kuuluma ka kõrged kontsad, aga seni ma ei ole suutnud end motiveerida Toomemäest mitu korda päevas kontsadega üles-alla ronima ning ilmselt seda ka ei juhtu lähimas tulevikus - jätan kontsad pidulikeks juhtudeks ning Tallinna jaoks, Tallinnas on kontsadega normaalne, Tartus tunnen end vist liialt tudengina...

Ei ole raske olla korralik, aga mulle tundub, et ma peaks paigaldama kõikjale sildid või parem veel - mingid piiksuma hakkavad asjad: Sa oled nüüd korralik! Noh, et meelest ära ei läheks, sest kogu mu strateegia nõrk koht on see, et mul lihtsalt läheb meelest...


2 kommentaari:

Kaie ütles ...

ÄRA VISKA OMA RIIDEID ÄRA! See on ka üleskutse teistele. Vaid vii need lastekodudesse või naiste varjupaika. Kui jalgsi viimiseks on liiga palju asju, siis ma võin autoga abiks olla. Lihtsalt on liiga palju inimesi, kellele need riided võiksid rõõmu valmistada.

Minu meelest kontsad pole ilmtingimata naiselikkuse komponent. Selles mõttes, et mulle ka meeldib kontsades särada, kuid igapäevaselt eelistan madalaid terava ninaga kingi. Ning minu meelest võivad ilusad madalad kingad olla täpselt sama naiselikud kui kõrged kontsad.

Koristamise jutt on mõnus. Tegelikult ongi niimoodi, et asjade kohene ärategemine võtab hetke aega, kuid nii lihtne on kõike edasi lükata. Ja kui see kõik lõpuks kuhjub. Igal juhul neis näidetes oli nii palju äratundmisrõõmu. Kuigi ma olen vist pigem korralik inimene, siis praegu läks untsu sellega, et terve kohver oli vaja lahti pakkida. Nojah, ja nüüd valitseb ikka päris paras segadus.

Triin ütles ...

Tegelikult äraviskamise all ma mõtlesingi sorteerimist, et mis on lootusetult kadunud asjade nimekirjas ja millised asju kannataks teisele ringile saata. Ma ei raatsikski niisama minema visata :P