7.2.06

Must know

1. Genti Eurolinesi müügipunkti müüja-juhataja-kassiir, misiganes, on idioot. Sain täna kinnitust. Seega ma ei eksinud, kui ma teatasin Pariisi sama ameti müüjale pühapäeva õhtul, et "In Gent (Eurolines office) they are very annoying aswell".
Pariisis nimelt teatati "Noo tikeet noo departüür..." Aga see on nii pikk ja nii mõttetu jutt, mille kogu point seisneb selles, et õppige prantsuse keel korralikult selgeks, sest te ei saa ju ometigi oodata, et rahvusvahelise bussijaama INFOpunktis võiks keegi rääkida mõnd muud keelt, kui prantsuse keelt.

2. Kui teile meeldivad hotellitoad a la Poola in Paris, on täiesti möödapääsmatuks ööbimiskohaks Hotel Pont-Neuf (mina hääldan nii, nagu kirjutatakse). Teile avaneb miljonivaade suurest ning õhku läbilaskvast aknast tänavale, mille nime te hiljem ei mäleta, kuid kus kindlasti oli kohvik-pub-deli. Lisaks avar vannituba ning soojusega kokkuhoidev radiaator. Hotelli administraatoritest üks räägib korralikku inglise keelt, ülejäänud, njah... Koristaja räägib puhtalt kehakeelt, seega radiaator on lõpuks kasutusel ka kütteelemendina. Samas, asukoht on vingem, kui Radisson SASil või Hiltonil. 4 minutit Louvre'st.

Ja minu võrdlus Poola hotellidega on kujunenud juttude põhjal. Me kõik teame jutte Poola hotellidest, kas pole?

3. Kordaks veelkord üle esimeses punktis mainitu: õppige prantsuse keel korralikult selgeks... Seda muidugi juhul, kui te tahate Pariisi minna.

4. Kokku nägime oma reisi jooksul vähemalt 9 eestlast, kuulsime ja siis nägime. 7 neist olid Pompidou keskuses. Väga kultuurne rahvas ma mainiks.

5. Moodne kunst on vahva, kuid Yves Kleini Monochorme IKS 3 (1960) oli ikkagi liiga kreisi. Ma olen ka nüüdsest kunstnik, sest ma värvisin terve märkmepaberi roheliseks (seoses sellega propageerin rohelist eluviisi, prügi sorteerimist ja vee kokkuhoiu vajalikkust).

6. Louvre on suur, ilus ning väga kultuurne, kuid tõesti, ärge planeeriga seal rohkemat kui 3 tundi. Rohkem ei jõua. Kunst võib olla väga väsitav. Eriti jalgadele. Mona Lisa vaatamiseks võite planeerida tugevad 2 ja pool sekundit. Maksimum. Kas keegi palun selgitaks mulle, miks just SEE maal? Ma mõistan, et Leonardo da Vinci oli geenius, kuid see maal ei kuulu kindlasti ta parimate geniaalsuste hulka, kui seda üldse geniaalsuseks nimetada.

7. Kui teid pannakse maha suvalises kohas Pariisis ning te mõtlete, et hohohooo, mis võiks olla Pariisi Oxford Circus või Piccadilly Circus, siis meie otsustasime, et see on Opera ning jõudsime üsna kesklinna. Sest meie pärimisel "centraaal statiooni" (prantsuse aktsendiga muidugi) kohta, teatati meile järjekindlalt, et minge metroosse, meid tiriti sinna. Selle peale ma tulin ise ka! Daa.

8. Olge valmis pidevaks turvakontrolliks. Enne muuseumisse sisenemist tuleb ilmtingimata minna läbi kas turvaväravatest või turvakontrollist või millegist muust, millel turva eesmärki suurt ei ole, pigem selline hoiatav eesmärk.

9. Pompidou keskuses saab seljakotte vabalt jätta garderoobi, kohvreid mitte.

10. punkti ei ole.

Kommentaare ei ole: