14.2.06

Bürokraatia lipulaev- Belgia

Tähendab, täna sain targemaks. Mõnda asja teadsin varem, mõnda mitte.

Olen sattunud maale, kus mõni aspekt on üsna üllatav:
10 miljonit elanikku
3 regiooni keele järgi
3 regiooni kultuuritausta järgi
Brüssel (mis on Belgia pealinn, ühtlasi Flandria pealinn, kuid mitte Valloonia pealinn, kuid ometigi prantsuse keelt kõneleva elanikkonna pealinn, ma arvan, et nüüd sai õigesti... lisaks sellele väidavad osad, et Euroopa pealinn, selle üle annab vaielda, mina teatasin õppejõule, et ma ei määraks pealinnu nii suure hooga, oleneb ikka sellest, mis aluseks võtta; ta nõustus pärast mõningast vaidlust...)
3 riigikeelt
7 parlamenti (!!!!)
4 välisministrit (ojaaaa!!!!!!!!!!)

Ja tuletan meelde, et elanikke ei ole 800 miljonit, vaid 10 miljonit.

Kaks viimast fakti on ääretult vahvad. Nii palju bürokraatiat, et ei usugi. Pole siis ime, et EL on üks suur bürokraatiamasin, kui selle üheks asutajaliikmeks oli Belgia. "Well, in that case we should concider ourselves happy not to have more byrocraty in EU." Minu kommentaar 3 tundi kestnud loengule. Ja ma ei jätnud seda enda teada.

Ja üldiselt olin õppejõuga vaidlemise tujus. Nimelt tuleb teha grupitöö teemal immigratsioon ja asüül ning seda lähtuvalt oma maa vaatevinklist. Ja siis püüdis ta moodustada gruppi, kus oleks eestlane, soomlane ja hispaanlane. Selgitasime (algul mina, aga siis tuli abilisi), et Hispaania ja Eesti migratsiooniga seotud probleemidele ühise vaatevinkli loomine on enam kui keeruline. Tema ütles, et võib ju leida mingi lähenemisnurga. Ma vastasin, et kindlasti võib, aga vabandust, ma hetkel ei näe ühtegi, kas te võiksite mõne näite tuua? Seepeale nõustus ta kompromissiga: 2 soomlast+ eestlane. Ja seda ma olin algusest peale soovinud. Seega ei olnud see suuremat sorti kompromiss.

Aga 4 välisministrit! See ei ole normaalne. See oleks umbes, et Lõuna-Eestil oleks oma välisminister ning Põhja-Eestil oma. Ja kui oleks ametlik visiit, siis lähekski kaks välisministrit. Tegelt, miks mitte ka oma välisminister Ida-Eestile ja Lääne-Eestile. Why not! Poliitika.

1 kommentaar:

Kaie ütles ...

Nii peabki, Triin! Hoia Eesti au kõrgel (ühesõnaga näita õppejõududele, et eestlased pole rumalad).