6.3.07

Mainekujundusest

Täna klõpsisinkeset päeva kanaleid. Ja siis klõpsisin Arte peale. Mina ei ole senini veel aru saanud, mis maa kanal see on. Igal juhul on ta prantsuse keelne, aga sealt tuleb ka suht palju saksa filme prantsuse subtiitritega. Ja kuna Prantsusmaal ei ole asjad subtiitritega, vaid sünkroontõlkes, siis ma kahtlustan, et see on lihtsalt mingi kreisi kanal.

No see selleks. Täna ei tulnud seal prantsuse või saksa keel, vaid eesti keel. Minu prantsusekeelselt kanalilt. No võite arvata, et algul ma arvasin, et haigus lõi eelmisel nädalal mu ajud nii sassi, et ma ei erista eesti ja prantsuse keelt. Siis ma taipasin, et on ikka eesti keel ja all on subtiitrid. Noh ja seal siis seletas üks mees koleda T-särgiga midagi lastele. Pärast seda oli kohe kaader Esto TV meestest ja vist Andres Maimikust (teate, ma ei tee kõikidel kunstiinimestel vahet), kes rääkis eriti halvas inglise keeles, millele loeti prantsuse keeles peale. Sünkroon ikka :D Noh igal juhul mainiti Esto TV'd ja filmi või saadet: "Estonia- Disgrace of Europe" ja sellega lõpetati. Enne näidati veel kaadreid sellest, kuidas estokad käisid kaitseväes ja kakasid tänavale jne...

Noh esiteks olin ma shokis, et olid eestlased prantsuse kanalil. Selline väike uhkus või ma ei tea. Hämming.
Teiseks ma mõtlesin, miks nad seal on (aru ma ju ei saanud, kahel põhjusel: saade lõppes ära ja oli prantsuses).
Aga kolmandaks: viimane kaader enne lõputiitreid oli lihtsalt silt "Estonia - Disgrace of Europe" ja teate, see äratas minus patrioodi. Ma läksin maruvihaseks. Seal võidi ju rääkida kunstist või katsest või performance'st või millest iganes. Aga on olemas tõenäosus, et keegi minusugune vaatas veel seda kanalit just sellel hetkel. Keegi, kes ei räägi prantsust ja siis ta vaatab telekat, korraks ja loeb, et Eesti on Euroopa häbiplekk.

Vabandage, aga see on kehv mainekujundus.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

hmm, minu teada on see saksa kanal. mul on kodus starmani digi-tv ja ma saan seal puldiga vahetada nii keelt kui subtiitreid ja ta originaalina annab mulle saksa keele. vanasti tartus läbi mingi karlova kohaliku kaabli tuli minu meelest ka saksakeelne arte. et ta peaks olema siuke sakslaste explorer või sakslaste discovery vms. et jube tõsieluline. ja kogu selle kommentaari ma võin iba ajada aga väldin teemat mida sa seal kanalil nägid. ja väldin seetõttu et oma tuju säilitada :)

Triin ütles ...

ma ise arvasin ka, et peab olema saksa kanal, sest mingi enesest lugupidav prantsuse kabnal ju ei näitaks saksakeelseid filma. seda häbi otsa ja äärt. aga sellegipoolest on ta minul prantsuse keeles. aga äkki on ta siis hoopis Šveitsi kanal. seal on see prantsuse ja saksakeelne värk.

Anonüümne ütles ...

Arte (Association Relative à la Télévision Européenne, Association Relative to the European Television) is a Franco-German TV network, which aims to promote quality programming related to the world of arts and culture. Its facilities are located in Strasbourg, France (headquarters) and Baden-Baden in Germany.


vot siis kus :)