24.2.07

Kuidas ostustada?

Kuidas otsustada, kui valikuid on palju?

Mis on kõige parem mõte?

Milline on valik, mida võtta, et hiljem ei peaks kahetsema?

Ma ei räägi valimistest. Ma räägin elust. Olgugi, et elu tavaliselt pakub palju valikuid, on tihtipeale ka raske valida. Siiani olen tavaliselt valiku teinud loosi põhjal, kui muud enam üle ei jää. Aga seekord ei taha, tundub, et nüüdsed otsused mõjutavad elu palju suuremal määral.

Kuidas teha hea otsus?

Mul üks sõbranna (ta ise teab, et tema :)) ütles, et ta elu oleks palju lihtsam, kui ei peaks igapäevaselt niipalju otsuseid tegema. Talle ei meeldi pisikesed otsused. Mul pisikeste otsustega probleeme liiga palju pole. Kui siis ainult poes, kui käin ringi mõttega "tahaks midagi head", aga ei oska valida. Muidu on peas suured otsused, mille vahelt valimist püüan kogu aeg edasi lükata.

Ja ma olevat lõvi, seega otsustamine peaks olema mu lemmiktegevus :)

"Jälgi oma sisetunnet" on halb nõuanne, sest kui sisetunne lubaks talitada kõigil viisidel, siis: back to point zero.


Aga järgmisel nädalavahetusel saab suusatada ja kelgutada. Ei maksa unustada. Seni saab teha väiksemaid ja suuremaid otsuseid.

1 kommentaar:

Kaie ütles ...

Ma ka nõustun loosi teel valikuga. Mitte küll rektorivalimistel, aga see on juba teine jutt.

Näiteks ma otsustasin eriala, mida õppima tulla, kulli ja kirja viskamise teel. Kusjuures mündiviskamisega tuli see teine eriala, mida ma lõpuks ei läinud õppima.

Aga võibolla ongi see hea kontrolli võimalus. Et kui tuleb mündiviskel ja sa oled endiselt nõus seda teostama, siis miks mitte. Ja kui sa pärast mündiviset ikka tunned, et tegelikult nii pole päris õige, siis on see teine valik parem.

Kui valikuid on palju, siis ma lahendust ei tea. Muidugi siis võib sedelid panna ühte loosirattasse ja sealt tõmmata.