6.3.06

Ei taha viktoriini, tahaks diskot!

tv.ee-s on kõik saated tähestiku järjekorras. Ainult, et Ä on enne A-d. Tore.

"Brüsseli koolitusega lõvi. Lendab nagu torpeedo üle põranda." Umbes kaks paari suutsid tantsida! Masendav, peaks eraldama raha tantsukursuste korraldamiseks. Saad kutse presidendi vastuvõtule ning kupongi tantsukursustele. Tammumine jätta!

Harjutada saaks diskol. Diskot tahaks küll valitsuse pressikonverentsil. Andrus Ansip tahab ka. Ma arvan, et Pimp TV-l oleks aeg sekkuda või Esto TV-l. Igatahes Ken Saan koos DJ Ryan Angelosega võiks diskensi korraldada. Võiks isegi allkirju korjata.

Ja on suurim heameel tõdeda, et parima filmi Oscari sai väga hea film. USA filmidest aasta parim, minu arvates. Seega, vau! Üllatav, irooniata.

LISA: On muljetavaldav, kuidas "Crash"-i Oscari saamine on pool filmimaailma endast välja ajanud. Eestis pole "Crash"-i näidatudki, ma ei teadnud... Ja ei hakatagi näitama. Armas. Siiski arusaadav... Tuleb videolevisse.

Film räägib rassismist, sügavast rassismist. Mitte ainult valged versus mustad (jaa ma tean, kui poliitiliselt ebakorrektne ma olen!), vaid ka mustad vs mulatid, mulatid vs valged jne... Rassismist inimeste sees, nii sügaval, et mõnikord ei suuda nad seda kontrollida. Situatsioonides, millega inimesed igapäevaselt kokku puutuvad. Ning üldsegi mitte liiga ameerikalikul viisil. Ilmselt arvati, et eestlaste jaoks ei ole see teema piisavalt kütkestav.

Iirimaal jooksis film nädalaid, ma ei tea kui populaarne see oli, kuid inimesed lahkusid ohhetades (osaliselt aru saamata ma arvan). Nende ühiskonnas on rassism (ja enese kogemuse põhjal ka natsionalism) kujunemas suureks probleemiks.

Eestlased aga väidavad end olevat tolerantsed. Samas ma julgen väita, et enamik eestlasi on äärmiselt ebatolerantsed. Mina sealhulgas. Ma arvasin, et ma ei ole, aga viimase 9 kuu jooksul olen selgeks saanud, et nii see siiski pole.

Ebatolerantsus. See on normaalne. See on hirm. Hirm millegi uue ees. Meie tänavapildis ei kohta palju teisest nahavärvusest inimesi ja neid, keda kohatakse, neile vaadatakse järele. Ilmselt arvati, et meile küll pole seda filmi vaja ja inimesed ei lähe filmi vaatama, sest see probleem on neile võõras. Seega majanduslikult ei tasu ära. Njaa... Aga mõelge ja vaadake enda sisse... Ja vaadake "Crash"-i, kui võimalus tekib.

2 kommentaari:

Kaie ütles ...

Ma tahaks ka tohutult Crashi näha, aga Eestis seda tõesti ei ole võimalik teha. Ja tead, sinust oli eile väga palju abi:) Sellised sõbrad ongi kõige paremad, kes suudavad õigel ajal tuju ülesse tuua. Ja täna on juba uus päev ja uued tuuled:)

Anonüümne ütles ...

Mul õnnestus Crashi näha, olin pärast selle nägemist väga rahul, et otsustusmomendil valisime selle filmi ma-ei-mäleta-mis-filmi ees...ja nüüd olen veel eriti õnnelik teades, et just see film Oscari pälvis ja minuarust täiesti õigustatult!Igatahes maksab vaadata ja Triin, su jutus on rohkem tõde kui küll (Y)....nii see paraku on!