28.5.05

Ood alkoholile!

Mõne inimese soovil võib siit nüüd siis lugeda, millise lõpukõne ma retoorikas pidasin.
---------------------------

“Tere, minu nimi on Triin ja ma olen alkohoolik.” Sellise lausega viidatakse tihtipeale sellele, milleni liigne alkoholitarbimine viia võib.

Alkoholi suhtutakse avalikult negatiivse alatooniga, hoolimata sellest, et paljud meist tarvitavad seda. Negatiivsust rõhutades kiputakse aga sageli unustama kahte aspekti: esiteks seda, et töö on meie sõber, teda me ei puutu. Alkohol on meie vaenlane, teda tuleb hävitada ning teiseks seda, et alkohol toob inimestes esile külgi, mis vastasel juhul iial ei avalduks.

Lubage mul teid pühendada alkoholi maagilistesse saladustesse.

Alkoholi tarbimine on asendamatu vabandus lolluste tegemisel ning nende hilisemaks salgamiseks. Kui mina, kainena, laua peal tantsin, küsitakse mult terve järgmine päev, et kas ma ikka mäletan, mida ma tegin. Sama küsitakse kõrvallaual tantsinud Anult, kes silmad maas teatab: mismõttes? Mina ja tantsisin laual? Ma ei mäleta eilsest mitte midagi.
Mina nii vastata ei saa.

Inimesed hindavad ausust. Mõned dringid ning ausust lausa kiirgab, jutukusest puudu ei jää! “Ma armastan sind”, “sa oled ikkagi kõige ilusam”, “ma ju näen tegelikult ka veidi Orlando Bloomi moodi välja”, “mul on olnud 50 naist”. Armas. Lokkava aususe kõrval jääb tihtipeale kõlama üks lause, mille tõesuses võib veidi kahelda: Ma pole üldse purjus!

Samas, võimalik, et kahtlemiseks pole põhjust. Meie kõigi ühist vaenlast- alkoholi- hävitades, muundub tihtipeale reaalsustaju. Nõnda võib lause “Ma pole üldse purjus!” tunduda täiesti tõesena. Kõigele lisaks on see väike asi, arvestades kuivõrd targaks, ilusaks, tugevaks ja osavaks kõik promille tarvitades saavad. Minu kaks sõpra: Erts ja Kristjan, suutsid poolteist tundi vaielda selle üle, kas parem käsi on parem. Teised seda teada ei saanudki, sest tarkade meeste vaidlusele järgnes tugevate meeste käesurumine ning tahe tõsta kappi. See küll ebaõnnestus, kuid tujul ei lastud langeda ning üles võeti kaunis lauluviis. Mõtlen alati, et miks, küll miks, arvavad inimesed täis peaga, et nad on Metaxa pudelit tühjendades omandanud viisipidamise?

Jah, alkoholi hävitades ei pea enamik inimesi end tagasihoidlikeks. Laul, tants, jõuproovid- pole probleemi! Lisaks veel võõrkeeled. Mul on kaks sõbrannat, kellest üks: Kati, hakkab purjus peaga alati rääkima inglise keeles. Teine: Eneli kasutab saksa keelt. Olen täheldanud, et ka teistele ei paku võõrkeeled mitte kõige kainematel hetkedel suurt pinget: võtame rootsi, soome, läti või poola keele. Kõike saab! Koootleet, kotlettinen, kotlets või kotletski. Võõrkeeled on lihtsad!

Ning viimaks, alkoholi tarbides suudavad inimesed välja kannatada palju enam kui seda mitte tehes. Usun, et laupäeval suutsid kergelt napsitanud kaaskodanikud vaadata üht teatud lauluvõistlust palju paremini, kui mina, kes ma olin täiesti kaine. Jah, alkoholi hävitanud inimestel on suurem tõenäosus välja kannatada oma kaasvõitlejaid: teisi alkoholi hävitanud seltsimehi-ja naisi. Sellist sallivust võiks maailmas rohkem olla.

Siiski, ei ole head ilma halvata. Alkohol võib inimestes välja tuua kõige kaunimaid isiksuseomadusi: aususe, tugevuse, tarkuse, ilu, keeleoskuse ning sallivuse, kuid lõbusatele öödele järgnevad - hommikud. Ma ei tea ühtegi inimest, kes armastaks neid hommikuid, mis saabuvad pärast järjekordset vaenlase mahu vähendamist.
Jah, need on korrad, mil lihtlabane angiin oleks kui õnnistus.
Korrad, mil alkoholi maagia on kadunud ning öistest seltskonnalõvidest saavad mööda seinaääri käivad rõõmsa näoga inimesed.
Korrad, mil sosin tundub sama väljakannatamatu kui trance ning tubli sportlane Harrys kordab: “Ära karju nii tihti!”
Korrad, mil Anu, Erts, Kristjan, Kati ja Eneli panevad kokku puzzlet öösel möödunud sündmustest, otsivad varem valmis ostetud mineraalveepudelit ning lubavad pühalikul ilmel: ma ei joo enam mitte kunagi!
Pärast pudelit mineraalvett ning paari aspiriini see lause aga unustatakse. Keegi ju ei tahaks, kui vaenlane jääks hävitamata. Sellega kaasnev mõningane iseenda häving on vaid pisike ohverdus. Kuni ei ole tarvis hetke “Tere, mina olen Triin ja ma olen alkohoolik” on kõik korras. Sest maailma tuleb ju päästa, vaenlast tuleb hävitada.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

In vino veritas! M.O.T.T.

Triin ütles ...

täpselt nagu sina, maarja... ainult, et mees :P samas, ammuks see meeste ja naistevaheline eristamine loodi...

kurb on see, et ma vist ei saa teie kõnesid kuulama tulla. veits vääks.

Kaie ütles ...

Huvitav, kust sa küll sellise idee kõneks said... Hmmm....