Gruusia liikluses kehtivad reeglid, mida keegi pole kirja pannud, aga mida tulihingeliselt järgitakse:
- autojuht on kuningas ja jalakäijad on tüütud: iga kord kui sa näed jalakäijat üle tee minemas, kas või ülekäigurajal, kiirenda ja lase kõvasti signaali, et ta teelt ära jookseks;
- jalakäijana ületa tee alati kiiresti ning proovi ellu jääda: autode vahelt neljarealisi (sellest hiljem) teesid ületada pole mingi kunstitükk ja maa-alused tunnelid on liiga räpased, et neid kasutada;
- red is for beginners: ehk siis kehtib sama reegel, mis Iirimaal, punane on täiesti mõttetu tuli ja ei tähenda suurt midagi;
- read: kui oled julge mees, teed oma rea - neljarealised teed võivad vabalt saada seitsmerealiseks, see pole mingi probleem. See, kui vasakule keerab üks rida ei ole ka probleem, sest vabalt saab ju tekitada kaks veel;
- kiirus: kiiruspiirangud on ka algajatele. Ehk siis mägiteedel 30-alas sõita 120-ga on tavaline. See, et me lennujaamast Viky juurde sõitsime 160-ga (linnas) on ka täitsa tavaline, tee oli ka sirge. Tegelikult meil ju ei ole kiire.
- möödasõit: reegel on kindel - sõida mööda siis kui vastu tulevad autod! Eriti hea on mööda sõita suurest veoautost, mille ees on lehm ja vastu tuleb ühes reas kaks autot. Palveta!;
- loomad teel: kiirenda, küll läheb eest ära ja kui ei lähe, siis jääb alla;
- turvarihmad: puuduvad, mõnikord juhi oma töötab;
- roolist kinnihoidmine on mage: palju parem on lasta roolist lahti ning kõrval- või tagaistujatega lobiseda;
- august mööda võid sõita ükskõik kuidas, peaasi, et mööda. Teed ja tänavad on üldjoontes kohutavas seisus. Auk augu peal, aga sõidetavad. Mõned teed on ka korras, sellised suuremad;Stiilinäide: linnatänav Potis (villad vahelduvad uberikega, siin pildil on viisakaid maju siiski rohkem)
- töötavad näidikud ei ole autos vajalikud;
- drink and drive: tavaline. Siiski võeti ükskord inimeselt ära auto ja load, mille ta pidi järgmisel päeval 200 lari makstes tagasi saama.
Soovitus: istu alati paremale poole ehk siis nõnda, et sa ei näeks vastutulevaid ridu, kui te kellegi taga sõidate. Nii säästad end hallidest juustest ning pidevast surmahirmust.
Tegelikult suudavad grusiinid teha hämmastavaid manöövreid, küllap on selline vahva ning rahulik liiklus nad ära harjutanud. Ise istuks seal rooli vaid mõnel liiklusvabal linnavälisel teel.
Kõige ekstreemsem maršutkasõit oli Batumist Kutaisisse. Alla saja kiirus ei läinud, kuigi piirangud ei oleks lubanud niigi kiiresti sõita. Pärast seda olin mina veendunud, et rohkem ma bussiga ei sõida ning kasutan vaid rongi. Seda reeglit tuli üks kord siiski rikkuda.
Ma olen siiski õnnelik ja rahul, et ellu jäime. Statistika järgi (mida neil pole, aga inimesed ise arvutavad) sõidab nii mõnigi maršutka end kogu täiega iga nädal surnuks.
Liiklusvahenditest järgmisel korral.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar